Ryż z prażonym jabłkiem i bananem (bez nabiału)

Tym razem przywołuję smak dzieciństwa :). Mleko kokosowe świetnie sprawdza się zamiast zwykłego mleka, dlatego i tym razem smak mnie nie zawiódł. Danie proste, smaczne i świetnie tolerowane przez dzieci.Przygotowanie: 10 min

Składniki:

  • 80 g ugotowanego ryżu (może być biały, basmati lub jaśminowy)
  • 1 jabłko
  • 1 banan
  • 100 ml mleka kokosowego
  • cynamon do smaku

Ugotowany ryż wykładamy na talerz. Jabłko i banana obieramy, kroimy na kawałki i wrzucamy do rondelka. Podlewamy odrobiną wody i prażymy na małym ogniu, aż jabłko zmięknie (ok. 5 minut). Następnie dolewamy mleko kokosowe do owoców i gotujemy jeszcze przez chwilę. Polewamy mlekiem i owocami ryż i posypujemy dużą ilością cynamonu. Oczywiście można eksperymentować z dodatkami 🙂 Ja często jeszcze dorzucam wiórki kokosowe, migdały, żurawinę suszoną lub rodzynki. A jeżeli ktoś lubi słodsze, to doskonale sprawdzą się daktyle.

ryz_z_jablkiem_1

 

2 thoughts on “Ryż z prażonym jabłkiem i bananem (bez nabiału)

  1. Witam serdecznie :). Czy dieta paleo nie polega na wykluczeniu między innymi zbóż? Pytam z tego względu, że udostępniła Pani przepis śniadaniowy „ryż z prażonym jabłkiem i bananem”. Ryż to zboże. W takim razie.. o co chodzi 🙂 Pozdrawiam.

    1. Witam, jak najbardziej dieta paleo wyklucza zboża, a to danie wpisuje się w inny system dietetyczny – paleo samuraj – który dopuszcza spożywanie bezglutenowych pseudozbóż. Blog odzwierciedla nasz sposób żywienia, a ponieważ jestem obecnie mamą karmiącą, od czasu do czasu pozwalam sobie na takie węglowodanowe szaleństwo w stylu samuraja 🙂

Pozostaw odpowiedź Karolina Kwidzińska Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *